EIRP Proceedings, Vol 2 (2007)
PRINCIPALELE EFECTE IN CEEA CE PRIVEŞTE DECIZIA FIXĂRII PREŢULUI
Abstract
În majoritatea companiilor, există un conflict deschis între managerii responsabili de acoperirea
costurilor (financiari şi contabili) şi managerii responsabili de satisfacerea clienţilor (marketing şi vânzări).
Registrele contabile avertizează asupra preţurilor ce nu acoperă în întregime costurile, în timp ce registrele de
marketing argumentează că tendinţa de a plăti a clientului trebuie să fie singurul îndrumător al preţurilor.
Conflictul între aceste două opinii risipeşte resursele companiei şi duce la decizii de stabilirea preţurilor care
sunt parţial compromise. Stabilirea de preţuri profitabile implică o integrare a costurilor şi a valorii pentru client.
Spre a realiza această integrare, totuşi, ambele trebuie să părăsească ideile greşite şi să formeze o viziune
comună care să ducă la profitabilitate.
costurilor (financiari şi contabili) şi managerii responsabili de satisfacerea clienţilor (marketing şi vânzări).
Registrele contabile avertizează asupra preţurilor ce nu acoperă în întregime costurile, în timp ce registrele de
marketing argumentează că tendinţa de a plăti a clientului trebuie să fie singurul îndrumător al preţurilor.
Conflictul între aceste două opinii risipeşte resursele companiei şi duce la decizii de stabilirea preţurilor care
sunt parţial compromise. Stabilirea de preţuri profitabile implică o integrare a costurilor şi a valorii pentru client.
Spre a realiza această integrare, totuşi, ambele trebuie să părăsească ideile greşite şi să formeze o viziune
comună care să ducă la profitabilitate.
References
Full Text: PDF
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.