EIRP Proceedings, Vol 3 (2008)
ISTORICUL ASIGURARILOR MARITIME
Abstract
Aparitia asigurărilor maritime ca prima formă de asigurare este explicată prin legătura strânsă între
comerţ şi navigaţia maritimă, descoperindu-se că navele, mărfurile, navlul şi vieţile omeneşti erau expuse,
riscurilor mării. De-a lungul unei perioade îndelungate de timp, proprietarii navelor au fost aceiaşi cu
proprietarii mărfurilor şi, ca urmare, o singură poliţă de asigurare acoperea atât marfa, cât şi nava; acest lucru
era posibil pentru că interesul aparţinea aceleiaşi persoane (proprietarul mărfii era acelaşi cu propeietarul
navei). Ulterior s-a trecut la o specializare determinată preponderent de evoluţia comerţului, apărând o
diferenţiere a persoanelor interesate în proprietatea asupra mărfurilor şi navelor şi, deci, două forme de
asigurare – două tipuri de contracte de asigurare, în fucţie de acest interes: asigurarea navelor (casco) şi
asigurarea mărfurilor (cargo).
comerţ şi navigaţia maritimă, descoperindu-se că navele, mărfurile, navlul şi vieţile omeneşti erau expuse,
riscurilor mării. De-a lungul unei perioade îndelungate de timp, proprietarii navelor au fost aceiaşi cu
proprietarii mărfurilor şi, ca urmare, o singură poliţă de asigurare acoperea atât marfa, cât şi nava; acest lucru
era posibil pentru că interesul aparţinea aceleiaşi persoane (proprietarul mărfii era acelaşi cu propeietarul
navei). Ulterior s-a trecut la o specializare determinată preponderent de evoluţia comerţului, apărând o
diferenţiere a persoanelor interesate în proprietatea asupra mărfurilor şi navelor şi, deci, două forme de
asigurare – două tipuri de contracte de asigurare, în fucţie de acest interes: asigurarea navelor (casco) şi
asigurarea mărfurilor (cargo).
References
Full Text: PDF
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.